Ident. | Authors (with country if any) | Title |
---|
000000 |
Klaus R. Scherer [Suisse] ; Johan Sundberg [Suède] ; Lucas Tamarit [Suisse] ; Gláucia L. Salomao [Suède] | Comparing the acoustic expression of emotion in the speaking and the singing voice : Next Generation Computational Paralinguistics |
000040 |
Xanthoula Dakovanou [France, Grèce] | Quand l'âme chante. La voix mélodique et son pouvoir affectif |
000111 |
J. P. Epron | L'art du sacrifice: la voix du castrat |
000301 |
Debbie Hindle ; Susie Godsil | The song of the siren : Some thoughts on idealization and creativity in Martinů's Julietta |
000396 |
Dianna T. Kenny [Australie] ; Pamela Davis [Australie] ; Jenni Oates [Australie] | Music performance anxiety and occupational stress amongst opera chorus artists and their relationship with state and trait anxiety and perfectionism |
000429 |
J. Verdeau-Pailles [France] | Un air triste, un air gai ?... Fantaisie musicale en noir et blanc |
000491 |
Régine Prat [France] | Un rythme à deux : opéra de la séance, opéra de la vie |
000517 |
D. Noson [Japon, États-Unis] ; S. Sato [Japon] ; H. Sakai [Japon] ; Y. Ando [Japon] | Melisma singing and preferred stage acoustics for singers |
000519 |
Jonathan P. J. Stock [Royaume-Uni] | Learning Huju in Shanghai, 1900-1950: Apprenticeship and the acquisition of expertise in a Chinese local opera tradition |
000531 |
K. Kato [Japon] ; Y. Ando [Japon] | A study of the blending of vocal music with the sound field by different singing styles |
000706 |
| Vieillir en tant qu'artiste |
000709 |
| Le silence : la force du vide |
000722 |
M.-C. Lala ; A. Gutmann ; A. Lenglet | Au-delà de la parole ? |
000723 |
E. Bordas [France] | "Bel" ou "mal canto" ? Le chant romantique selon Hector Berlioz |
000726 |
A. Reinders [États-Unis] | The vocal demonstration of Manual Garcia Junior, in the academy of sciences, Paris, November 11, 1840 |
000729 |
A. G. D. Maran [Royaume-Uni] ; C. Watson [Royaume-Uni] | The importance of fast glottic closure in the Wagnerian voice |
000902 |
J.-C. Rebejkow | Nouvelles recherches sur la musique dans Le Neveu de Rameau |
000903 |
I. Landy-Houillon | Madame de Sévigné et l'opéra |
000904 |
P. Robinson [Royaume-Uni] | Les vaudevilles : Un médium théâtral |
000905 |
P. Berthier [France] | Les grands airs de La Chartreuse de Parme |
000914 |
M. Barthelemy | Amphitryon 38, de la comédie à l'opéra |
000924 |
C. Mossman [États-Unis] | Sotto-voce : opera in the novel : the case of Le Père Goriot |
000940 |
S. I. Chernobelsky [Russie] | Determination of laryngeal muscle tension in professional singers |
000962 |
G. Erismann | Jean Vilar homme de musique |
000A13 |
D. G. Miller [Pays-Bas] ; H. K. Schutte | Toward a definition of male head' register, passaggio, and cover' in western operating singing |
000A26 |
C. M. Martinez ; WANG-TANG LEE JEN | Sensualidad y simbolismo en la ópera china |
000B12 |
J. E. Heuscher [États-Unis] | Don pasquale, fidelio, and psychiatry |
000B22 |
J. C. Rebejkow | Sur « Le Devin de village » de Jean-Jacques Rousseau et ses relectures par Diderot |
000B23 |
S. Esquier | Paesiello, Rossini, Stendhal |
000C39 |
A. C. Nichols | The vocal tract model of placement. II: Acoustic aspects |